Att skapa ett tillgängligt dokument börjar egentligen i samma stund som du börjar skriva dokumentet. Genom att använda dig av Officemallar som byggts upp för att möta tillgänglighetskraven skapar du dokument som enkelt kan konverteras till tillgängliga PDF:er. Finjusteringarna och tillgänglighetsanpassningen gör du sedan i Acrobat.
Vi på Learningpoint bygger mallar som är anpassade för att möta tillgänglighetskraven, vi kan antingen skapa nya mallar eller justera era nuvarande. Behöver ni hjälp med utbildning eller att tillgänglighetsanpassa befintliga filer, gör vi gärna det också.
Vi kan även hjälpa till med en tillgänglighetsanalys av era nuvarande Officemallar och PDF-dokument, med hjälp av ETU, som är experter på tillgänglighet. Då går vi då igenom era mallar och dokument underlag och tar fram en rapport med rekommendationer på åtgärder som behöver göras för att öka tillgängligheten.
Vill du veta mer om tillgängliga PDF:er? Kontakta oss för att boka ett möte eller läs fördjupande information på vår blogg OfficeMaster.