Mallar & Officetillägg – Excel

Excel-logotyp_Learningpoint
Outlook logotyp_Learningpoint
Nya Outlook_Learningpoint

Excel

Är ni i behov av funktionella, enhetliga och lättarbetade mallar som gör det enkelt för dig att skapa professionella arbetsböcker som fungerar genom hela organisationen då ska ni kontakta oss. Vi utvecklar egna funktioner som integreras i era Office-program för att göra arbetet så enkelt och smidigt som möjligt som till exempel anpassade knappar i Excel.

Vi hjälper er även ta fram tillgänglighetsanpassade diagram som uppfyller tillgänglighetskravet (WCAG 2.1).

Kontakta oss eller läs mer nedan om de funktioner som vi utvecklat för att underlätta arbetet i Excel.

Infoga logotyp

Med ett knapptryck infogar du enkelt er logotyp i sidhuvudet i Excel boken/dokumentet. Det underlättar när du skapar ett nytt exceldokment/bok, du slipper allt krångel med att placera och hitta logotypen och försöka få den i rätt storlek för Excel. Du kan välja om du vill infoga den på det blad du befinner dig på eller samtliga blad i hela arbetsboken. Kontakta oss så visar vi hur enkelt det kan vara.

Formatmallsknappar

Med våra anpassade knappar, formatmallsknappar delas formatmallarna upp i grupper så att det är lätt att hitta rubriker, listor m.m. utan att leta i en lång lista. Vi hjälper er att strukturera upp era formatmallar så att alla användare enkelt använder rätt formatmall. Vill du att vi visar funktionerna hör av dig så går vi igenom dem och era behov tillsammans.

Formatmallsknappar_Learningpoint

Diagramhjälpen/Diagrammallar

Diagramhjälpen gör det lätt att hitta rätt och skapa ett snyggt diagram som följer företagets/organisationens profil. Diagrammen i diagramhjälpen kan kategoriseras på typer och storlekar så det är lätt att hitta rätt diagram till rätt ändamål. Det är en av våra mest uppskattade funktioner. Låt dina användare enkelt infoga rätt designade diagram i Excel. Diagram med rätt storlek, anpassade för era presentationer i PowerPoint eller dokument och rapporter i Word. Kontakta oss.

Diagramhjälpen_Learningpoint

Tillgänglighet

För att säkerställa att diagrammen som du skapar i Excel är godkända enligt de tillgänglighetskraven (WCAG 2.1) föreslår vi att ni använder vår populära funktion diagrammallar med mönster. Ovan ser du mer information om våra diagrammallar och kontakta oss så går vi tillsammans igenom hur ni enkelt skapar tillgängliga diagram.

Tidslinje

Lättanvänd tidslinje som ger en tydlig överblick.

Behöver ni en användarvänlig tidslinje som enkelt kan integreras i både Word-dokument och PowerPoint-presentationer? Vi har den perfekta lösningen för er!

Istället för att själv rita en tidslinje med ritade objekt eller smart art kan du visualisera dina projektuppgifter med hjälp av diagram i Excel. Du behöver inte rita utan fyller i projektuppgift, startdatum, slutdatum samt uppgiftstyp. Tidslinjen kan visa projektpunkternas längd, extra viktiga punkter kan markeras upp. Du kan filtrera och visa enbart vissa typer av punkter, till exempel alla möten. Genom att fylla i uppgifterna som ska visas i er tidslinje i Excel-mallen skapar ni en unik tidslinje för varje projekt.

Vill du istället se det som ett Gantt-schema kan samma tabell användas till detta.

Kontakta oss, vi visar gärna vilka olika typer av tidslinjer och Gantt-scheman du kan skapa.

Tidslinje

Tidslinje_Learningpoint

Gantt-schemaGantt-schema_Learningpoint