Vad är Office 365?

Office 365

Refererar till abonnemangen med åtkomst till Office-program plus andra produktivitetstjänster som aktiveras via Internet (molntjänster).

Många Office 365-abonnemang för företag innehåller även skrivbordsversionen av de senaste Office-programmen, som användarna kan installera på flera datorer och enheter. De fullständiga, installerade programmen omfattar: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook och Access. (Access är endast tillgängliga på PC.) Och du kan installera dem på flera enheter, t.ex. på PC-datorer, Mac-datorer, Android-surfplattor, Android-telefoner, iPad och iPhone. Om du har ett aktivt Office 365-abonnemang som inkluderar skrivbordsversionen av Office har du alltid den senaste versionen av programmen.

Learningpoint_Office

Office 365-abonnemangen som endast fungerar online passar perfekt för vissa företagsbehov och är utformade för att fungera med de senaste versionerna av Office, Office 2016 och Office 2011 för Mac. Tidigare versioner av Office, till exempel Office 2013 och Office 2010, kan fungera med Office 365 med nedsatt funktionalitet.

Alla Office 365-abonnemang betalas som prenumerationer, månads- eller årsvis.

 

Microsoft Office

”Microsoft Office” är det namn som vi fortfarande använder för vår populära produktivitetsprogramvara. Office-programpaketen är tillgängliga som engångsköp och innehåller program som Word, Excel och PowerPoint, som får installeras på en enda PC- eller Mac-dator. Programmet uppdateras inte automatiskt. För att få den senaste versionen kan du köpa produkten igen när den nya versionen blir tillgänglig. De senaste versionerna som för närvarande är tillgängliga för engångsköp är Office 2016 för Windows och Office 2016 för Mac. Dessa programpaket levereras inte med några av de molnbaserade tjänster som ingår i Office 365.

Learningpoint_Office365

Kontakta gärna oss om du vill veta mer, eller om du helt enkelt vill ha en offert, på tel 08-410 23 410 eller e-post info@learningpoint.se